افسون سکوت

افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 466
بازدید کل : 11253
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

خطرناكترين فعاليت‌هايي كه در اينترنت انجام مي‌دهيم



فعال كردن گزينه «ورود من به سيستم را ثبت كن» (Keep me signed in) در رايانه هاي عمومي

راه محافظت:

ساده ترين راه حل اين است كه اگر از رايانه شخصي خود استفاده نمي كنيد، هرگز اين گزينه را فعال نكنيد.

درباره رايانه هاي محل كارتان محتاط باشيد زيرا تنها تا زماني كه در محل كارتان باشيد در اختيار شماست و بقيه روز مي تواند در دسترس ديگران باشد و ديگران نيز مي توانند تمامي اطلاعات شخصي شما را به راحتي براي خود ارسال كنند.

اگر از مكاني عمومي به وب سايت هاي مانند گوگل، آمازون وارد شده ايد، در پايان كار از خروج از وب سايت  اطمينان حاصل كنيد. (Sign out)

براي حفظ حريم خصوصي خود پس از پايان كار با رايانه تاريخ مرورگر اينترنتي خود را پاك كنيد.

براي جلوگيري از كنترل فعاليت هاي آن لاين خود مي توانيد از حالت «پنهاني» مرورگر خود استفاده كنيد. اين حالت در اينترنت اكسپلورر ?، InPrivate Browsing و در كروم گوگل New Incognito Window نام دارد.

هرگز هيچ رمز عبوري را بر روي مرورگر خود ذخيره نكنيد، حتي اگر مرورگر از شما اين را بخواهد زيرا افرادي ديگر مي توانند به راحتي از آن استفاده كنند.

خطر دوم:

به روز نكردن ويندوز، جاوا، ادوبي ريدر، ادوبي فلش

راه محافظت:

برنامه هاي جاوا، فلش و ريدر در صورت به روز رساني نشدن به دليل نقصهاي ايمني، مسئول بسياري از آلودگي هاي رايانه اي هستند. ساده ترين راه خلاصي از چنين آلودگي هايي به روز رساني دائمي اين چند نرم افزار است، فلش براي به روز رساني به صورت خودكار از شما تقاضا مي كند اما براي به روز رساني جاوا كاربر بايد به صورت روزانه اقدام كند. همچنين ادوبي ريدر نيز از سيستم به روز رساني خودكار برخوردار است.

از به روز رساني سيستم عامل ويندوز اطمينان حاصل كنيد. يكي از راه هاي اين كار قرار دادن تنظيمات ويندوز بر روي به روز رساني خودكار است. اين كار رايانه و نقاط ضعف ايمني سيستم هاي عامل را كمتر در دسترس هكرها قرار خواهد داد.

خطر سوم:

جستجوي شايعات درباره افراد مشهور يا موضوعات غير اخلاقي

راه محافظت:

محافظت از اين خطر ديگر نيازي به فكر كردن ندارد. به دليل اينكه اين موضوعات مواردي هستند كه هكرها از گرايش ناخواسته تعداد زيادي از كاربران اينترنتي به آنها آگاهي دارند. از اين موضوعات براي حمله هاي جديد به رايانه ها به خوبي استفاده مي كنند، پس ساده ترين راه حل اين است كه دور چنين وب سايت ها و جستجوهاي اينترنتي را خط بكشيد.

در صورتي كه مجبور به جستجوي چنين مفاهيمي هستيد، از بخش هاي خبري سايت هايي مانند گوگل يا بينگ استفاده كنيد زيرا اين سايت ها از وب سايت هاي مرجع ارزيابي اوليه اي دارند و اين مي تواند از ميزان احتمال آلوده شدن رايانه ها بكاهد.

زماني كه قصد جستجو در گوگل را داريد از آدرس https://www.google.com به جايhttp://www.google.com استفاده كنيد زيرا اين آدرس اطلاعات مورد نظر شما را به لايه اي محافظت شده و رمزگذاري شده ارسال مي كند . اين روش نيز مي تواند ميزان آلودگي به ويروسهاي رايانه اي را در اين شرايط كاهش دهد.

خطر چهارم:

استفاده از BitTorrent براي دانلود نرم افزارها، برنامه هاي تلويزيوني و فيلمهاي تحت قانون حق تكثير

راه محافظت:

فقط از وب سايت هاي قانوني و رسمي دانلود مانند iTunes، Hulu و ديگر وب سايتهاي قانوني استفاده كنيد و به هر قيمتي از سايتهاي تورنت يا سيلابي حتي اگر آلوده به ويروس نيز نباشند، استفاده نكنيد. زيرا برخي از تبليغات ارسال شده بر روي اين وب سايتها مي توانند بدون انجام كاري خاص از جانب كاربر، رايانه را آلوده كنند.

اطلاعات و مطالب به سرقت رفته را دانلود نكنيد.

هرگز اطلاعات و مطالب به سرقت رفته را دانلود نكنيد!!

خطر پنجم:

بازي آنلاين در هر وب سايتي

راه محافظت:

در هنگام دانلود نرم افزارهاي بازيهاي رايگان بسيار احتياط كنيد زيرا اگر نرم افزار آلوده باشد مي تواند رايانه را در خطر قرار دهد.

اطلاعات ورود به بازي خود را در اختيار غريبه ها قرار ندهيد. در واقع هيچ نوع اطلاعات شخصي يا غير شخصي خود را در اختيار همبازي هاي آنلاين خود قرار ندهيد زيرا در اين صورت و در ساده ترين حالت دارايي هاي مجازي خود را از دست خواهيد داد و در بدترين حالت پولهايتان به سرقت خواهد رفت.

فريب حيله قديمي «رازهاي فارم ويل» را نخوريد زيرا به اين شكل يك ويروس تروجان را دانلود كرده ايد و يا اطلاعات فيس بوك خود را در اختيار يك تبه كار مجازي قرار داده ايد.

خطر ششم:

تنظيم نكردن بخش ايمني فيس بوك و فعال گذاشتن گزينه قرار دادن اطلاعات در اختيار «همه»

راه محافظت:

تنظيمات ايمني فيس بوك را با دقت مطالعه كنيد و اجازه ندهيد بخش «دوست دوستانم» امكان ديدن اطلاعاتي از قبيل شماره تلفن، تاريخ تولد و ديگر اطلاعات خصوصي را داشته باشند. از تمامي چنين اطلاعاتي مي توان براي جعل هويت شما بر روي كارتهاي اعتباري ديگر استفاده كرد.

تنها «دوستان» بايد به لايه هاي شخصي تر اطلاعات شما دسترسي داشته باشند. از اين رو در انتخاب «دوستان» خود دقت كنيد.

خطر هفتم:

اتصال به شبكه هاي وايرلس ناشناخته

راه محافظت:

در مكانهاي عمومي مانند فرودگاه ها و هتلها مراقب اتصال به شبكه هاي وايرلس ناشناخته باشيد. براي مثال در يك هتل از انتخاب يك شبكه شناخته شده و قانوني اطمينان حاصل كنيد. زيرا در حالي كه شما از محيطي به ظاهر ايمن و واقعي در اينترنت استفاده مي كنيد، هكرها مي توانند شما را تحت نظر داشته باشند.

تنظيم حالت استفاده در اماكن عمومي از لپ تاپ، ايمني بيشتري براي آن به ارمغان خواهد آورد و به اشتراك نگذاشتن فايلهاي مختلف در اماكن عمومي مي تواند اين ايمني را افزايش دهد.

خطر هشتم:

استفاده از يك رمز عبور براي تمامي فعاليتهاي آنلاين

راه محافظت:

به خاطر سپردن ده ها رمز ورود كار بسيار دشواري است و از اين رو چيز عجيبي نيست كه فردي از يك رمز عبور براي تمامي فعاليتهاي آنلاينش استفاده كند. اما اگر همان يك رمز عبور نيز شناسايي شود كل زندگي آنلاين شما براي جهان آشكار خواهد شد.

رمزهاي عبور مختلف را براي كارهاي مختلف نگه داريد. براي مثال رمز عبور ايميل خود را متفاوت از رمز ورود به شبكه اجتماعي خود انتخاب كنيد.

مرورگرهاي ويژه اي مي توانند به شما در داشتن يك رمز ورود اصلي براي دسترسي به تمامي رمز ورودهايتان كمك كنند. به اين شكل اگر براي خدمات مختلف آنلاين رمزهاي متفاوتي داشته باشيد تنها با به ياد سپردن يك رمز عبور مي تواند تمامي آنها را در زمان نياز مشاهده كنيد.

خطر نهم:

تلاش براي گرفتن آي-پد، پلي استيشن ? و يا ديگر ابزارهاي الكترونيكي به صورت رايگان

راه محافظت:

منطقي باشيد، هرگز كسي يك آي-پد رايگان به شما نخواهد داد، پس فريبش را نخوريد.

از هر نوع بذل و بخشش آنلاين كه هيچ برند مشهوري از آن پشتيباني نمي كند روگردان باشيد، حتي اگر اين پيشنهاد تحت حمايت برندهاي آنلاين باشد.

به بسته نرم افزاري ايمني به روز شده اي مجهز باشيد زيرا نرم افزارها معمولا مي توانند چنين پيشنهادهاي تبهكارانه اي را رديابي كرده و از فريب خوردن شما جلوگيري كنند.

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: نجمه تاريخ: شنبه 30 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com